ایمیل

info@sabt-center.ir

شماره تماس

02188648221

ثبت برند و ویژگی های آن

سه شنبه, 16 خرداد 1402
1785
ثبت برند و ویژگی های آن

ثبت برند:
تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود.اولین اقدام برای شروع فعالیت تجاری، چه تولیدی و چه خدماتی، انتخاب و ثبت برند و علامات تجاری است. این برند می تواند باعث پیشرفت سریع تر شما نسبت به سایر رقبا شود زیرا شما دارای یک نام ثبت شده در بازار هستید که نه تنها شما را در بازار ملی بلکه حتی در بازار بین المللی نیز میتواند شناخته کند.همچنین خیال شما از اینکه دیگر کسی نمی تواند از کسب و کار و نام شما سوء استفاده کند آسوده است.
بنابراین ثبت برند تنها داشتن یک نام یا یک علامت نیست بلکه معیاری برای شناساندن شما در بازارهای ملی و جهانی است.
با وجود تمام تفاسیر فوق نباید از این نکته غافل شد که اولین قدم در تجارت اعتماد است که ثبت برند و نام تجاری به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.
خرید از یک برند از نظر مصرف کننده یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،همچنین برند را وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت ارائه دهنده آن کالا یا خدمات میداند.


نام های دیگر برند که قابلیت استفاده دارند به شرح زیر می باشد:
*برند
*نمانام
*مارک
*نماد
*نام
*عبارت
*طرح
*انگلیسی(brand)
*فرانسوی(Marque)
برندها به صورت فارسی و لاتین قابلیت ثبت دارند.


ویژگی های برند مناسب:
یک برند موفق و دارای تاثیر نیرومند باید شامل موارد زیر باشد:
    برند می بایست متناسب با فعالیت انتخاب شود.
•    برند می بایست دارای جایگاه مناسب باشد.
    برند می بایست برای شنونده الهام بخش باشد.
    برند می بایست کم نظیر و منحصر به فرد باشد.
    برند می بایست دارای جذابیت و گیرایی باشد.
    برند می بایست دارای هویتی متناسب با منطقه ارائه خدمات و فروش کالا باشد.

 

0 نظر

بازخورد

در حال ارسال...
با موفقیت ارسال شد